Tinggalkan jejak korang disini ya ^_^

Tuesday, July 9, 2013

Awak suka saya tak?

Assalamualaikum w.b.t

Apa khabar teman2 iman smua ;)
iman sihat je, sihattt sangat alhamdulillah( eh, ada org kisah ke) hehe
owh tak lupa jugak  iman nk ucapkan Salam Ramadhan kpd korang sbb esok dh nk puasaaa...yeayy!! yeaayyy!! yeayy!! (terlbeh excited nampaknya kau iman)....iman berharap kehadiran bulan Ramadhan yg mulia kali ini akan lebih bermakna buat kita semua...perbanyakkan amal ibadah ;) insyaAllah..so xmau ponteng2 tau..xmau xmau..hehe

Ok mesti korang tertanya2 kan...np la cik iman ni dok p tnya org suka dia ke tak, dh xdak kejo la tuuu..
hahaha.....ceciter sikit cik iman
kalau korang semua nak tahu....sebenarnyaaaa.......ummmm........................urrmmmm.....
sebenarnyakann........ada la..mna leh gtau..haha (cik iman ni memang nk kena luku kannn).

oke2, kali ni btol2...sbenarnya tajuk kat atas tu bknnya soalan pon dari iman...cuma tajuk buku jee..
hah? tajuk buku?? iyee...
meh nk tnjuk kat korang buku apa.....meh cni ikut iman turun bawah, jgn malu2..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jeng2......
ni la buku dia...novel hasil karya Melur Jelita ;)

ooo....novel qupanyaaa..hehe, okeh dalam banyak-banyak novel yang iman baca, novel ni jugak la yang iman paling suka, minat, terpikat, tersentuh,terjatuh cinta ter apa lg..macam-macam terr jugaklah...
apa yang bestnya cik iman oiii..

bagi mereka yang dah pernah baca novel ni mesti korang  tahu apa yang iman rasa..huhu (ko ingat kami ni ahli nujum ke cik iman oii)

pasai apa dok p terjatuh cinta kat novel pulak cik iman ...cercita banyak sikit

okeh..novel ni mengisahkan tentang kasih sayang diantara Hilman Yong (convert to Islam) dan Intan Zulaikha (nama watak dalam novel tu)
ok cik iman cerita ringkas2 je ya
mereka berdua ni dikatakan sangat berbeza, tapiiiii kerana perbezaan itu jugaklah mereka berjodoh
tu yang iman suka tuuu....
kisah kasih sayang mereka ni berlandaskan kepada syariat dan bukan kerana nafsu semata2..
watak seorang lelaki yang bernama Hilman Yong ni yang membuat cik iman suka sebab keperibadian dia tu yang boleh bg banyak credit lah.. Hilman jatuh cinta pandang pertama dengan Intan Zulaikha walaupun pada mulanya mereka saling tak mengenali antara satu sama lain, tapi waktu ni Intan Zulaikha tak mnyedari pun akan kehadiran lelaki ini......tapi..kerana ditakdirkan jodoh mereka bertemu semula..Hilman jugaklah  yang banyak mendidik dan membimbing Intan Zulaikha ke arah jalan yang diredhaiNya......nak tahu lg? kena la baca..hehehe..


kalau nak cerita sampai habes, memang tak lah...sbb novel dia tebal wooo..hehe
tapi mmg bila kita baca tu, kita tak rasa bosan k, banyak pengajaran dan panduan yang boleh kita dapat..
cik iman pasti kalau korang semua dah baca novel ni mesti korang akan suka punyalah..hehe

ok lastly credit & tahniah kepada penulis Melur Jelita sebab dah berjaya menghasilkan novel 
yang memang best sangat nih! iman sukaaaaaa..(jgn nk melampau sgt ye)



ok...terima kasih semua, 
^_^







2 comments:

  1. awak suka saya tak? suka2.. hee
    selamat berpuasa..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka2 hehe, selamat berpuasa kembali ^_^

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...